Les quatre metàfores de Charles Crook serveixen principalment per poder explicar com gràcies a la tecnologia podem ensenyar segons com la utilitzem.
A continuació us parlaré sobre les quatre metàfores:
- Metàfora tutorial: És aquella on l'ordinador és el tutor. L'ordinador és l'encarregat de tutoritzar a l'alumne en el seu procés d'aprenentatge. Relació entre alumne i professor:
Iniciació (docent) - Resposta (alumne) - Avaluació (professor)
Relació entre alumne i l'ordinador:
Iniciació (ordinador) - Resposta (alumne) - Avaluació (ordinador)
Un bon exemple d'aquesta metàfora és la pàgina web Jclic.
- Metàfora de la construcció: És aquella on l'ordinador és igual a l'alumne, i que té un ús totalment educatiu de l'avaluació que es centra solament en l'alumnat. En aquest cas qui té el control és l'alumne, i no pas l'ordinador com a la metàfora tutorial. El professor quedaria al marge, encara que pot participar en l'aprenentatge del nen per fer-lo reflexionar amb preguntes.
Un bon exemple d'aquesta metàfora és Scratch.
- Metàfora de laboratori: És aquella on l'ordinador és un simulador, permet un aprenentatge a partir de la pròpia descoberta dels nens. Les simulacions permeten poder reflexionar.
Un bon exemple d'aquesta metàfora és Crayonphysics.
- Metàfora de la caixa d'eines: És aquella on l'ordinador és igual a una eina per a poder treballar. L'ordinador s'encarrega d'amplificar l'experiència a l'hora d'escriure, de dibuixar o bé de classificar.
Un bon exemple d'aquesta metàfora és Gimp.
No hay comentarios:
Publicar un comentario